Meesterlijk

Een interactieve ervaring die scholieren tijdens bezoek aan het NoordBrabants museum -door middel van mysterie en samenwerking- op een speelse wijze beter naar schilderijen in de ruimte laten kijken.

Img - Meesterlijk



Meesterlijk is een concept dat gebruikers door middel van samenwerking op een speelse wijze beter naar schilderijen in de ruimte laat kijken. Het neemt je mee in een mysterie van een van de 3 leden van de familie Brueghel of Jheronimus Bosch. In de ruimte staan vier kisten. Elke meester heeft een eigen mysterie die ten vinden is zijn kist. Het mysterie kan worden opgelost door naar antwoorden te zoeken, verstopt in de schilderen verspreid over de meesterzalen.

Het design en concept van de kist is aangepast aan de bijnaam van de meester. Zo werd bijvoorbeeld Jheronimus Bosch 'den Duvelmaker' genoemd en Pieter Bruegel de oude de 'boeren Bruegel'. We hebben ervoor gekozen om de laatste uit te werken voor dit prototype van het project.


Visual Design

Ik heb me tijdens dit project gefocust op uitwerking van de 4 meersters: Pieter Brueghel de Oude, Jan Brueghel de Oude, Pieter Brueghel de Jonge en Jeroen Bosch. Ik ben gegaan voor een "hippere" variant van de schilders meesters, zodat ze beter aansloten op de doelgroep van 15-17 jaar.

Img - meesterlijk Img - meesterlijk Img - meesterlijk Img - meesterlijk
App design and final programmed prototype

Het uiteindelijke ontwerp is uiteindelijk verwerkt in een interactief geprogrammeerd prototype die samen met de uitgewerkte mysterie in de kist samen kwam in ons proof-of-concept

Img - Customer journey - Het meesterlijk
Client

Het Noordbrabants Museum

Creative skills

Concepting, UX- & UI design, Programming (HTML, CSS, jQuery), Visual Design, Video editing, Animation.

Software skills

Adobe After Effects, Procreate.

Team

Simonde van der Leur
Isa van Eck
Niels Feijen
Daisy van Breda