School Projects
Een verzameling van mijn ontwikkelde schoolprojecten tijdens mijn opleiding Communicatie & MultiMedia Design waar ik het meest trots op ben.

DESIGNING TO RECONNECT TO THE NATURAL WORLD
Een geschreven manifest, verwerkt in een interactieve installatie, over de rol en het aandeel van designers in het includeren van natuur(lijkheid). Zo, om samen als designers betere weloverwogen (design) keuzes te maken en om vaker vanuit een collectievere en inclusievere mindset te handelen voor mens én natuur.
(2022)
Research for Design, Data design, UX design, Graphic Design, Programming (Processing, Arduino)

Levenslicht
Een fysieke installatie die licht schijnt op ‘the lesser number’; mensen met een kwetsbare mentale gezondheid die – ondanks stigma en taboe- hun obstakels in het leven delen en daarmee ook ruimte realiseren voor persoonlijke groei.
(2021)
Concepting, Prototyping Programming (Processing & Arduino), Installation Design, Data design, Storytelling.

The Censored Society of Hong kong
Een fysieke expositie die de bezoekers op actieve en unieke wijze meeneemt in de wereld van gestuurde censuur in Hong Kong.
(2021)
Concepting, Data Design, Experience Design, Prototyping, Interaction Design, Programming (Arduino, Processing), Visual Design.

Pokemon Datavisual
Een interactieve datavisualisatie die meer inzicht geeft over veel verschillende data van (generaties) Pokémon.
(2020)
Data design, Programming (Processing & Arduino).

E-fabrics and Emotion Communication
Research (poster) over de mogelijke relevantie van wearable e-fabrics
voor het visualiseren van emotionele
staten van de drager.
(2021)
Research, Visual Design.

Biodegradeble emotion interactive clothing (BEIC)
Speculatieve biodegradable textiel die d.m.v. kleur en lichtintensiteit de emoties en de intensiteit van deze eoties kan communiceren naar de omgeving
(2020)
Research, Speculative design, Storytelling, visual design.

StudyBuddy
Je StudyBuddy, Buddie, to the rescue!
StudyBuddy is een concept uitwerking van een app die de student -middels gamification- motiveert meer discipline te krijgen om aan school te werken.
(2020)
Concepting, UX- & UI design, Visual Design.

Trump for a day
Een humoristische en satirische interactieve webanimatie over een dag in het leven van Donald Trump
(2020)
Programming (Html, CSS, jQuery, Greensocks), Visual Design, Storytelling.

Preparing children for MRI
Een concept uitwerking van een interactief zuil met een geruststellende uitleg over een onderzoek met een MRI voor jonge bezoekers van het MMC
(2020)
Animation, UX- & UI design, Visual Design.

Het plantenziekenhuis
Planten zijn (weer) helemaal hot. Velen nemen met liefde planten in huis, maar hebben nog niet de groene vingers gekweekt of de ervaring opgedaan om deze planten altijd gezond, of in leven te houden. Het plantenziekenhuis schiet jou hierbij te hulp!
(2019 - 2020)
Concepting, Strategy, UX- & UI design, Visual Design, Spatial Design.

PlantSwap
De ideale digitale ruilplek voor stekjes, in de vorm van een PWA (Progressive web app)
(2019 - 2020)
Concepting, Programming (html, CSS, Jquery, Json), UX- & UI design, Visual Design.

Meesterlijk
Een interactieve ervaring die scholieren tijdens bezoek aan het NoordBrabants museum -door middel van mysterie en samenwerking- op een speelse wijze beter naar schilderijen in de ruimte laten kijken.
(2019 - 2020)
Visual Design, UI-design, Programming (html, CSS, Jquery)

Plantastic
Prototype van een geautomatiseerd bewateringssysteem voor planten inclusief lichtindicator
(2019)
Prototyping, Programming (Arduino)

Animation - Klik Festival
Een teaser voor Klik Amsterdam Animation Festival
(2019)
Animation, Visual Design, Storytelling